[ ]   [ ]   [ ]                        [ ]      [ ]   [ ]
Snow Patrol — Chocolate
Album: Final Straw
Avg rating:
6.9

Your rating:
Total ratings: 631









Released: 2004
Length: 3:02
Plays (last 30 days): 1
This could be the very minute
I'm aware I'm alive
All these places feel like home

With a name I'd never chosen
I can make my first steps
As a child of 25

This is the straw, final straw in the
Roof of my mouth as I lie to you
Just because I'm sorry doesn't mean
I didn't enjoy it at the time.

You're the only thing that I love
Scares me more every day
On my knees I think clearer

Goodness knows I saw it coming
Or at least I'll claim I did
But in truth I'm lost for words

What have I done? It's too late for that
What have I become? Truth is nothing yet
A simple mistake starts the hardest time
I promise I'll do anything you ask, this time.
Comments (94)add comment
 molson wrote:
Love these guys, shame on you haters!!!
 
I like this too!
 Art_Carnage wrote:
Snow Patrol? Really?

I guess this is the "talent-free" portion of today's programming.
 
This comment? Really? Guess this is the "talent-free" portion of today's comment section.
Love these guys, shame on you haters!!!
Sorry I’m spoiling everyone’s efforts to drive this off of RP.
I feel like Snow Patrol is Death Cab for Cutie with louder drums.
Where's the real Skydog?
Snow Patrol? Really?

I guess this is the "talent-free" portion of today's programming.
ejsamuel wrote:
{#Stupid} I guess my 3 pulled the average down not a bit.

OK I'll help out here. I give it a one.


Well I guess I don't listen to the "regular" radio so I don't really know what is mainstream. Which puts me in a position to not be swayed by overplaying of music. Lyrics are solid, buildup feel good.  I'm in {#High-five}
sharkey wrote:
Please elaborate. What's with all this crap? Having a shitty day?


Nah, he's right.  bought some other album they did with a brilliant tune on it.
If  thought I could get it, I'd ask for my money back.
Crap ,crappy crap, with a crap on top.

It is indeed mainstream, but I can't help but like it.


{#Stupid}  I guess my 3 pulled the average down not a bit.  

 
When these things get over 400 votes, their ratings become somewhat inert.  {#Wink}
{#Stupid}  I guess my 3 pulled the average down not a bit.  
Were this song an animal it'd be a slug for sure.
This song is the epitomy of mainstream. It's just dull like the rest of their music.
geordiezimmerman wrote:
Crap album,crap band,crap crap crap. Nil points.
Please elaborate. What's with all this crap? Having a shitty day?
:guitarist: :jump:
rtrudeau wrote:
Screw fashion. I like this song. So there. :moon:
The only time I screw fashion is when my wife comes home in a new outfit. And this band is marginal at best. Their new album is weak. This album is lukewarm. Pure pop puke. In that order.
madaxeman wrote:
It's a fashion thang doncha know? They get totally reviled on the Mojo board, mostly by folks who haven't heard much of their stuff. I don't think they're great or anything, but they're not the worst around by any stretch.
Screw fashion. I like this song. So there. :moon:
out_to_lunch wrote:
Actually, wouldn't a Yeti be more appropriate a dummer for this band? they are in the snow after all....
Band of Yeti would be a good band name.
doc_dave wrote:
Hard to figure out the loathing in this comment thread when 4 out of 5 who bother to rate the song give it a 6 or better! :think:
It's a fashion thang doncha know? They get totally reviled on the Mojo board, mostly by folks who haven't heard much of their stuff. I don't think they're great or anything, but they're not the worst around by any stretch.
Hard to figure out the loathing in this comment thread when 4 out of 5 who bother to rate the song give it a 6 or better! :think:
Odyzzeuz wrote:
Cavemen got feelings too.
My wife sometimes calls me a caveman. Hurts my feelings.
Crap album,crap band,crap crap crap. Nil points.
Odyzzeuz wrote:
Cavemen got feelings too.
Actually, wouldn't a Yeti be more appropriate a dummer for this band? they are in the snow after all....
"...on my knees, I think clearer." :sunny: 9.
out_to_lunch wrote:
A Caveman with feelings, my friend. Big, strong and sensitive feelings.
Cavemen got feelings too.
Odyzzeuz wrote:
That's no drummer, that's a caveman.
A Caveman with feelings, my friend. Big, strong and sensitive feelings.
MissIncendium wrote:
I thought the name of this song was final straw...same as the album title?
Song is called Chocolate
iransofaraway wrote:
I just like it. Dunno. Catchy chorus? The drummer must be bored to tears, though..
That's no drummer, that's a caveman.
lame repetitve dreck.
Their songs are starting to sound a lot the same. Interesting voice but not too much else going on. And how much better the Jesus and Mary Chain song playing straight afterwards sounds. Might give this one a 5.
blah yuck meh Not my thing I guess.
I just like it. Dunno. Catchy chorus? The drummer must be bored to tears, though..
And the Verve Pipe mid-90's frat-boy rock torch has been passed to...
mongoose01ca wrote:
I don't know why I like this song. But I do. I guess I make a lousy music critic, but hey - there's something about this tune I really like, even if I can't put my finger on it.
Good point - music critics don't like anything!
I don't know why I like this song. But I do. I guess I make a lousy music critic, but hey - there's something about this tune I really like, even if I can't put my finger on it.
Blah - dull song - dull melody, sounds like all the other songs
Jacksonstat wrote:
Too late... January 23, 2007 Snow Patrol drummer Jonny Quinn has been forced to bow out of the band's European and Australian tour due to injury. Quinn broke an arm while snowboarding in the Alps forcing him to find a replacement for his upcoming tour to promote the band's new record Eyes Open.
I went to one of the first concerts after that accident, his replacement was good enough :wink: impressive, enthousiastic band!
dolfan wrote:
Anyone else hearing the Gin Blossoms here? That's not a bad thing, but before I looked at the playlist, I was sure it was the Gin Blossoms.
Listen to track 1 on Eyes Open - total Gin Blossoms. Not a bad thing!
Snow Patrol Rock! :bananajam:
Lonestar wrote:
Don't worry, they have those machines now.
They've been around for over 20 years. I was glad when they came out because I generally find drummers irritating to be around. Little did I know they were a precursor to the wave of talentless "musicians" that are so prominant on the airwaves today.
I thought the name of this song was final straw...same as the album title?
Augustus wrote:
gosh, I hope they never lose their drummer, pretty hard to replace :)
Too late... January 23, 2007 Snow Patrol drummer Jonny Quinn has been forced to bow out of the band's European and Australian tour due to injury. Quinn broke an arm while snowboarding in the Alps forcing him to find a replacement for his upcoming tour to promote the band's new record Eyes Open.
Augustus wrote:
gosh, I hope they never lose their drummer, pretty hard to replace :)
Don't worry, they have those machines now.
gosh, I hope they never lose their drummer, pretty hard to replace :)
Eh . . . I liked it. Possibly because I live in a radio wasteland where my choices are: be saved, Rush Limbaugh or what appears to be a "Classic Rock of the late 90's" station. I only wish I were kidding.
:puke: Is this Brittany Spears...?
No more! No more! Please...spare us!
Zweiblumen wrote:
My user profile indicates that I don't rate enough songs with a 4. I'll start to remedy that right now.
:lol:
Next.
I love Chocolate! :good-vibes:
Sucko barfo is actually a perfect description for this ... How is the average 7??
"Sell-Out Patrol" is more like it. I heard them described somewhere as "Britpop-by-the-numbers." Couldn't agree more. And as if we needed more proof, their new single was used on Grey's Anatomy. Say good-bye to the days of ever being taken seriously.
Verizon poster children.
My user profile indicates that I don't rate enough songs with a 4. I'll start to remedy that right now.
serendipity_blue wrote:
Has anyone heard any of their new stuff yet?
Oh yeah. If you like Snow Patrol, and maybe even if you're not sure, you'll like the new album.
apd wrote:
fuh2 wrote:
Theyre supposed to be Scottish but I dont hear any bagpipes. Whatup with that?
What's up with the "Scottish" thing? They're Irish! Northern Irish, to be precise....
Ok... so then where's the brawlin and clinkin' alcohol bottles or lyrics about potato mash? :mrgreen:
Unfortunately for Snow Patrol, it's the most overplayed song in the history of alternative radio (at least in Minneapolis). I swear I hear it twice an hour on the same station and they STILL call it "The new one from Snow Patrol"!
leander37 wrote:
These guys must be on the hunt for Arctic Monkeys :beat:
and may they find them and dispose of them accordingly...
Has anyone heard any of their new stuff yet?
nick_valensi wrote:
that's it. I'm buying this.
It's good enough to buy.
that's it. I'm buying this.
These guys must be on the hunt for Arctic Monkeys :beat:
This is the odd, dadaistic lyrics set... :stop:
Oh Goodie ... Snow Patrol and Chocolate. Life is sweeeeeet :dance:
dolfan wrote:
Anyone else hearing the Gin Blossoms here? . . .
Yeah, now that you mentioned it. Which is a good thing.
redeyespy wrote:
This tune is a standout for them.
If this is a standout, then I'd hate to hear the bad stuff. This tune seems to me to be just a run of the mill MTV alternative tune.
MyPetGoat wrote:
Saw these guys last month in Providence... great show!
"MyPetGoat" :lol: I've heard this song here for a year but never rated it... 8
moriars wrote:
Great band and great music - Nothern Irish yes but Irish to some and British to others ... so what, don't let the bigots ruin good music!!!
I always thought they were from Scotland.
One of the excellent new bands out of the UK . I give it a 7.
great band and song. Thanks RP!
Great band and great music - Nothern Irish yes but Irish to some and British to others ... so what, don't let the bigots ruin good music!!!
coding_to_music wrote:
Doves meets Stereolab ?
Yeah, I know...and how *lame* is that ?!!!
Mmmm...yummy Chocolate! :chef.gif:
Doves meets Stereolab ?
:sleep: :sleep: hooooo-hummmmmmmmm
You're right! Subtle yet effective . Here,' let's let the emoticons play allong: :beat: :beat: :beat: :beat: :beat: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: (I actually really like it, it's just easy to pick on)
Drumbeat...drumbeat...hmm....anybody hear a drumbeat? I'm trying to pick it out of the mix. Wait, I think I can just make one out... :ask: :music: :music:
fuh2 wrote:
Theyre supposed to be Scottish but I dont hear any bagpipes. Whatup with that?
What's up with the "Scottish" thing? They're Irish! Northern Irish, to be precise....
" Every day is like Sunday..."
I liked it at first, but this track is getting totally overplayed :\
i've been listening to the album for about a week now, and it finally struck me who they sound like on a lot of tracks - Huffamoose
randomprime wrote:
If you listen closely you can smell the wet sheep.
I hear the subtitle to this tune was going to be 'Wool-ly wool-ly'
stevebeaver wrote:
Starting to dig these guys.
Me too. This tune is a standout for them.
fuh2 wrote:
Theyre supposed to be Scottish but I dont hear any bagpipes. Whatup with that?
If you listen closely you can smell the wet sheep.
Anyone else hearing the Gin Blossoms here? That's not a bad thing, but before I looked at the playlist, I was sure it was the Gin Blossoms.
diggin it. made me stop my work and look up who was playing.
Theyre supposed to be Scottish but I dont hear any bagpipes. Whatup with that?
Just recently picked up this CD..... excellent!
Starting to dig these guys.
Ngoziman wrote:
You're profile still says it's reviewing your Upload. Maybe someone else uploaded the song! Not to worry, at least it's on the Playlist. Great stuff.
i did it. great album... everyone should buy it! buy the way... profiles don't seem to show the whole truth. i've uploaded over 250 songs and they all don't show on my profile. only tne last 90 or so.
Saw these guys last month in Providence... great show!
gillicious wrote:
Behold the power of my music uploading skills. /powertripping whichever way I can
You're profile still says it's reviewing your Upload. Maybe someone else uploaded the song! Not to worry, at least it's on the Playlist. Great stuff.
Behold the power of my music uploading skills. /powertripping whichever way I can