[ ]   [ ]   [ ]                        [ ]      [ ]   [ ]
Tom Petty & The Heartbreakers — Like a Diamond
Album: The Last DJ
Avg rating:
6.6

Your rating:
Total ratings: 70









Released: 2002
Length: 4:29
Plays (last 30 days): 0
(no lyrics available)
Comments (15)add comment
Lyrics:

Madmen crawl across the wall
Knight gets away, the kings all fall
Queens chase men and saints all sin
And good things all must end

But she goes on forever
She goes on forever
She's gonna shine forever
Like a diamond in the sunlight

Big full moon above the road
I'm a long long way from tomorrow
Gotta light my way down this highway
To get to her

'Cause she goes on forever
She goes on forever
Yeah, she's gonna shine forever
Like a diamond in the sunlight

Deacons steal and Ma can't feel
If you're lonely and behind the wheel
When the ground gives way
You have to pray to the unknown
And hope it's real

But she goes on forever
She goes on forever
Yeah, she's gonna shine forever

She goes on forever
She goes on forever
Yeah, she's gonna shine forever
Like a diamond in the sunlight
If you're not hip to this track, still check out the album...really brilliant and full of vitriolic vibes for the industry ans modern life in general...the newer Highway Companion is a wonderful listen, time & time again...a great documentary of the aging/evolution of one of America's most seminal music heroes...IMO.
(8?ยป wrote:
sheep goes baa forever
Yup... I hear it.
TheLoneIguana wrote:
Kinda reminds me of "Us and Them"... Sorta "Floyd Petty"... pretty cool
I think Petty's channeling Alan Parsons...
I'm glad this song is in the rotation. I thought the Last DJ album was a good collection of songs and the tour to promote it was great. Good memories.
I must say, this is the lamest Tom Petty song I've ever heard. Usually, he's great.
Fantastic.
Originally Posted by J_Tarleton: I really like this song , It's great to see Mr. Petty is still writing great songs!
He's is one of my favorite artists, but I think this song sounds a lot like his She's the One soundtrack in both music and the lyrics.
Unusually aimless for a Petty effort. I must say I\'m disappointingly unimpressed by the new album.
some beach boy like harmonies as well.
Originally Posted by TheLoneIguana: Kinda reminds me of "Us and Them"... Sorta "Floyd Petty"... pretty cool
I'm with you man. I thought it sounded floydish and that's why I REALLY dug it.
Kinda reminds me of "Us and Them"... Sorta "Floyd Petty"... pretty cool