[ ]   [ ]   [ ]                        [ ]      [ ]   [ ]
K-Os — Crabbuckit
Album: Putumayo: A New Groove
Avg rating:
6.6

Your rating:
Total ratings: 898









Released: 2007
Length: 3:39
Plays (last 30 days): 0
It's high now
So low it's high
Like this, check it out yo

Took a trip on a bus that I didn't know
Met a girl sellin' drinks at the disco
Said truth comes back when you let it go
Seems complicated cause it's really so simple
Walkin' down Yonge Street on a Friday
Can't follow them, gotta do it my way
No fast lane, still on a highway
Movin' in and out, no doubt there's a brighter day

[Chorus x2:]
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
Ahh, haa... Check out the crabs in the bucket

It's like this, It's like this...
It's like fly in a room, scream, writing on walls
Swear this clone been havin' a ball
Claimin' themselves just before last call
Tic-a-tic-a-toc tic-a-tic-a-toc
Clock strikes twelve, clock strikes one
Smoking gun put these fools on the run
I know it's not that simple, I know it's not that hard
Where's your goal

[Chorus x2:]
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
Ahh, haa... Check out the crabs in the bucket

Yeah na I mean
Yeah, I heard you man, yo, check, yo, yo

It's a conniption, fit when the microphones lit
I take it higher like a bird on a wire, retire the fire
I'll never cause I'm just moving on up
Choosin' to touch, the unseen, craving the clutch
The most inevitable, legible pyro-mania
Slaying the devil, and send him back to Transylvania
Strangely enough, I avoid that side of the ghetto
From my heavy metal, will settle the puppets like Jepeto
Damm, if mirrors where created by sand
Then I'm looking in the water for reflections of man
Understand the minds above time when it's empty
Emcee, tragically hip, ahead by a century, rrahh

[Chorus x2:]
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
No time to get down cause I'm moving up
Ahh, haa... Check out the crabs in the bucket
Comments (173)add comment
Bought this album ten years ago after hearing it on RP.  The whole album is great.
Is this about sexually transmitted lice?
Did somebody say "crabs in the bucket"?


New song for me. Great metaphor!
sucko barfo indeed. amongst the most annoying crap ever played here :-(( puke!!!
Ha Ha already rated Sucko Barfo. This is definitely irritating as hell. And catchy. Well played, Bill.
 d-don wrote:
7 → 4
 

4 → 1
7 → 4
Yep thought it was Cure...Love Cats. Glad it isn't. VERY GLAD. This is far better.
Thought it was the Lovecats from The Cure
 msymmes wrote:
Walking down Yonge Street.     The longest street in the world.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yonge_Street 
 
From Wikipedia...
 It was formerly listed in the Guinness Book of Records as the longest street in the world
 Still, cool song. Where is K-Os now?

And it's not that flattering about Toronto. IIRC, K-Os wrote it about the local arts community dragging people down the way crabs in a bucket pull other crabs down as they attempt to crawl over each other to escape.
doods: y'all need to chill on the Love Cats comments. You're aware that the Cure didn't invent that riff, right? You're aware that it's a jazz "walking bassline" riff, and it's been used in dozens of songs, right? Hit the Road, Jack; Hitchin A Ride; Stray Cat Strut - and that's just off the top of my head. And you're aware that Robert Smiths "solid gone" line is a reference to a Louis Prima line from I Wanna be Like you, from Jungle Book, right? So if the Cure can pay homage, so can K-Os.
As a few mentioned earlier this song builds a rod for it's own back by starting like that and not being Love Cats.
This doesn't pass the sniff test. It's phony.
 Cynaera wrote:
And that makes me wish I was back in Oregon, where the seafood is so fresh it almost crawls off the plate. Plus, this song just makes me wanna dance like a spaz. {#Bananasplit}
 
For years growing up I was highly allergic to sea food.  The idea of something I was allergic to chasing me around the restaurant is frightening.  

Also, the tree-hugging bleeding heart liberal in me says that cooking crab and lobster is cruel.  The idea of dropping a living thing in boiling water speaks only of torture, not of cuisine.  However, anything dipped in lemon butter sauce is going to be tasty and if I could eat it, I have no doubt that any moral objections would be quickly overcome by the happiness and security that comes with being on top of the food chain.

Of course, I come from an area that used to be full of dairy and beef farms where the motto has always been "carve off what you want, and ride the rest home!"  And people wonder why I moved. 
 Cynaera wrote:
Fingersnaps - and every time I hear this, I start craving seafood. And that makes me wish I was back in Oregon, where the seafood is so fresh it almost crawls off the plate. Plus, this song just makes me wanna dance like a spaz. {#Bananasplit}
 
I completely agree with everything you just said! {#Motor}
Great album; great series.  Love 'em.
Rihanna... Shut Up and Drive
Walking down Yonge Street.     The longest street in the world.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yonge_Street


 
 perryandcaro wrote:
Sounds just like The Cure's "Love cats" at the beginning...  
 
....I was going to say - I sure hope The Cure are listed in the liner notes - a blatant rip off.....  I can surely do without this song.

Very catchy song. I find it very entertaining. It rate it an 8, which appears to be a bit higher than average. Not every song has to be deep and meaningful..






Putumayo is a department in Colombia along the northern Ecuador border.  It means gushing water in Quechua.  The area has been known for coca leaf growing, for arms trafficking and for the pasta trade.  It continues to host violent and deadly confrontations between the Colombian security forces and the neo-marxist thugs known as FARC.

 

 

 

 


First I thought it was Mambo #5...
Then I thought it was 10:15 Saturday Night...
 jimtyrrell wrote:
Thanks RP, this song is really Hip! Keep up the diverse sounds.
 
It's ahead by a century.
How many crabs are there in Toronto?  Unless, of course, he is walking down another Yonge St.?
Sounds just like The Cure's "Love cats" at the beginning...  
...lovecats...
"crap in the buckit" hehehehe
Don't get me wrong, I'm all for songs about crabs but...First time I heard this I kinda liked it.  Second time not so much. Karma might be wrong today though.
Oh yeah, crabbing off of the north Oregon coast - trying to get the crabs out of the crabpot and into the bucket without losing any of your important parts. . . 

. . . and of course drawn butter. . . 
 
 Axelito wrote:
Not really RP like but I like it, groovy.. :p
 
"Not really RP like"  You're kidding, right?  This is exactly what RP is all about.  As a matter of fact I think anything can be on RP and it would be "RP like".   Just my opinion.
Fingersnaps - and every time I hear this, I start craving seafood. And that makes me wish I was back in Oregon, where the seafood is so fresh it almost crawls off the plate. Plus, this song just makes me wanna dance like a spaz. {#Bananasplit}
I think this could grow on me. Very nice!
alriiight!
 jimtyrrell wrote:
Thanks RP, this song is really Hip! Keep up the diverse sounds.
 
yeah

Thanks RP, this song is really Hip! Keep up the diverse sounds.
NO...thanks anyway
Not really RP like but I like it, groovy.. :p
 robco1 wrote:
That remind me: need to pick up some Old Bay at the store...
 
{#Lol}
Bumped to 8. Dunno - something about this beat and the SNZ-like vibe... (Um, I have a song called "Crablouse," but I doubt it would work in a set with "Crab" as the subject...) {#Lol}
That remind me: need to pick up some Old Bay at the store...
noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
 jkhandy wrote:
I'm dancing in the kitchen....thanks RP!   {#Dancingbanana}
 
Well, dancing right with you, jkhandy - I'm doing the bohemian finger-shap and wishing I was dressed in black to complete the beatnik look. I like this song the more I hear it! {#Dancingbanana}
My 9 year old thought this song said, "She got to crap in the bucket."{#Lol}
Oh, that beat. Makes me crave steamed mussels in white wine and garlic. And the ocean.
 FariaFride wrote:
This song reminds me of another of The Cure  {#Whistle}
 

"Love Cats" ?
This song reminds me of another of The Cure  {#Whistle}
Very nice...must be the 5th song off this album that RP has found a place for.....
I'm dancing in the kitchen....thanks RP!   {#Dancingbanana}
stupid repetitive dreck. ack

how on earth did I give this a 3 the last time.

 

7.

 

Weird.


Groovy!{#Bananajumprope}
 sirdroseph wrote:


I like this song, but it ain't Hip-Hop.{#No}
 
yeeeeeah, maybe - but there is hip-hop on the cd. And rock, and funk, and... K-Os covers a lot of ground.

Tonight on a very special episode of The Deadliest Catch......

{#Drummer}{#Bananapiano}{#Yell}
 apd wrote:
If you like this, and it's the only K_Os you know, you won't regret diggin deeper. And when people tell me they don't like hip-hop, I point them here.
 

I like this song, but it ain't Hip-Hop.{#No}
Love it Love it Love it
when it comes on my MP3 player while I"m walking I totally change the way I walk and I feel like Busta Rhymes in one of his 90s videos ;)
LOL at all the Cure comments. But I do enjoy it nonetheless. :)
Theeee lovecats!!!!!!!!!!!!!!!
Bah, I wanted The Cure.
 lophrequa wrote:

and Tribe Called Quest ... sadly, none here

wait - did he just say "Tragically Hip" ??  

yes, yes he did
 
"ahead by a century"!

 apd wrote:
If you like this, and it's the only K_Os you know, you won't regret diggin deeper. And when people tell me they don't like hip-hop, I point them here.
 
and Tribe Called Quest ... sadly, none here

wait - did he just say "Tragically Hip" ??  

<lyrics check> yes, yes he did

Somehow in the intro I started singing "Hit the road, jack...."

If you like this, and it's the only K_Os you know, you won't regret diggin deeper. And when people tell me they don't like hip-hop, I point them here.
put your crap in the bucket.  {#Lol}
Good walkup riff if you're a ballplayer.


The Cure "Love Cats" detected :)
 kingfish2004 wrote:
Crab boil BABY!!!!!
Now I am hungery!!!!
 

Boil Shrimp- STEAM crabs!
 kingfish2004 wrote:
Now I am hungery!!!!
 
Good thing you aren't Hungary.

 alaken wrote:
I also totally thought of "Love Cats" when I heard the beginning of this. The bass lines are similar, but different. The bass tone is nearly identical. (I actually think Love Cats has a catchier bassline.)
 
Me too! I was really surprised when this wasn't Lovecats. & I agree, Lovecats does have a catchier beat. But this is way groovy too!

I suggest Rid®.
This was originally on Joyful Rebellion. Check out B-Boy Stance; you won't be able to keep your butt in your seat.
Geez, anyone can put a record / CD out there nowadays.  Talent? Not necessary!
 peter_james_bond wrote:
{#Bananasplit}{#Bananasplit}{#Bounce}{#Bounce}{#Dancingbanana}{#Dancingbanana}{#Roflol}{#Roflol}{#Dancingbanana_2}{#Dancingbanana_2}

 

Correctly sums this great song up!
Crab boil BABY!!!!!
Now I am hungery!!!!
crab in the bucket
WOW!  K-OS on RP!!  I haven't heard him playered on here before.  The whole K-OS album this track is on is incredible :) Now if only RP played some Jurassic 5 or Blackalicious we'd really be into the funky counscious hip hop!

Yes ! more rap ! true eclecticism !

everyone here look up immortal technique. I don't care if you've never listened to anything except john fogerty.

Do it now.

Have a nice eternity.
Was that Q-Tip there towards the end?  Sounded a bit like him, though maybe not quite as high.  I like the track alot though. 
{#Bananasplit}{#Bananasplit}{#Bounce}{#Bounce}{#Dancingbanana}{#Dancingbanana}{#Roflol}{#Roflol}{#Dancingbanana_2}{#Dancingbanana_2}

I also totally thought of "Love Cats" when I heard the beginning of this. The bass lines are similar, but different. The bass tone is nearly identical. (I actually think Love Cats has a catchier bassline.)
another Canadian eh...
..is that in the bass line  The Cure's  "Love Cats"?    it is pretty similar I bet.
More handclaps! {#Clap}
I'm from Maryland, and the title of this song just gave me a powerful craving for a bucket of steamed crabs . . . "let's go down the ocean fer a crab feast, hon!"

okelle wrote:
I love k-os. They're the best hip-hop to come out since Tribe.
Couldn't agree more, except that k-os should be referred to as 'him' rather than 'they'.
:bananapiano:
okelle wrote:
I love k-os. They're the best hip-hop to come out since Tribe.
:yes:
I love k-os. They're the best hip-hop to come out since Tribe.
Very cool
westslope wrote:
Party music. Not quite what I expect to find on RP....
party music is RIGHT OUT! no fun here, move along! honestly - WTF?
Imkirok wrote:
carpwall wrote:
LOVE CATS!
Yep!
+1!
Funky! Brings me back to the nineties -- things like Arrested Development, Diggable Planets, etc. I really like that jazz/hip-hop sound.
Bloody hell, this song is annoying.
infectious
cafortier wrote:
So - forgetting about the music...when i saw this song name, i couldnt' help but laugh - thinking it was crap bucket!
i am trying to forget about the music. it is crap in the bucket.
So - forgetting about the music...when i saw this song name, i couldnt' help but laugh - thinking it was crap bucket!
Sweet tune. 8.
I bought this album after hearing a few songs on RP, The Alice Russell and Cat Empire ones I think. This song was one of my favorites. Everyone I have played it for likes it. I normally don't like these Putumayo types of Albums, but I got some good stuff from this one and found some good new funky artists that I would not normally listen to.
This reminds me of my 3 year old on the beach this summer, when she bent down to look at a sand crab and said, "Hi there, little buddy!" It was a complete opposite from the 9 yr-old who ran screaming when the crab ran at her. hee hee... :sunny:
Is this sort of Prince-ish or is it just me?
carpwall wrote:
LOVE CATS!
Yep!
Reminds me of Jurassic Five.
mindless wrote:
We move like cagey tigers Oh, we couldn't get closer than this I wonder if the Cure stole it from someone else first?
Ray Charles, "Hit the Road, Jack". 1961, I think.
We move like cagey tigers Oh, we couldn't get closer than this I wonder if the Cure stole it from someone else first?
AphidA wrote:
What is this crap? (If it's from Putumayo, it must be good I suppose)
Party music. Not quite what I expect to find on RP....
What is this crap? (If it's from Putumayo, it must be good I suppose)
Land_Shark wrote:
Excuse me?
LOL-Sorry, I didn't mean you Land_shark. I don't mind so much that he "borrowed" the name 3 years after Rootboy Slim died, I just mind that he didn't acknowledge it or give any props or respect. He just saw something cool lying around and stuck it in his pocket when he thought nobody was looking. (click here)
bokey wrote:
Name stealing, grave robbing POS :razz:
Excuse me?
Infectous, makes me want to slap that bass line and get the groove on. Ooh Ya
Land_Shark wrote:
Sounds alot like Fatboy Slim. In spite of that, I like this groove.
Name stealing, grave robbing POS
Putting on my Groove thing- Love it
Sounds alot like Fatboy Slim. In spite of that, I like this groove.
yep, The crabs are in the bucket and the water is just about ready to boil. The drinks are already cold.
Amazing what one guy with a suite of computers can end up with. Crap in the Bucker Crabs in the bucket hats in the fuckit knats in the tucket stacksup and sukit I guess you have to be there ... :ass:
Oh yeah--I'm dancing now.
ginniet wrote:
:dancingbanana: :dancingbanana_2:
:dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: :dancingbanana: :dancingbanana_2: Ohhh I am wayyy too punchy this morning.. good friday morning song.
AphidA wrote:
This crap is wasting my valuable music listening time.
I'm giving this an 8 instead of a 7 just to piss you off.....hehehehe